Daftar Alumni

Bekas Murid dan Bekas Guru SK Kampong Raja dialu-alukan untuk mendaftar sebagai Alumni.
Maklumat yang diberikan didahulukan dengan ucapan Terima Kasih.

Borang Daftar Alumni

Senarai Alumni yang telah mendaftar
Berapa hari lagi UPSR?

Selasa, 8 Julai 2008

Guru Besar

Dilahirkan pada 7 Mei 1958 di Jerteh, Besut Terengganu. Mendapat pendidikan awal di SK Pusat Jerteh di peringkat rendah dan di peringkat menengah pula di SMK Tegku Mahmud, Besut. Selepas tamat tingkatan 3, beliau menyambung pelajaran ke SM Sais Sultan Mahmud hingga tingkatan 5. Selepas tamat peperiksaan MCE, beliau telah melanjutkan pelajaran ke Universiti Pertanian Malaysia Serdang sehingga dianugerahkan Diploma Sains dengan pendidikan (Matematik) pada 1980.

Selepas itu beliau telah berkhidmat di beberapa sekolah menengah di daerah Besut. pada 1 Februari 1993, beliau telah dilantik sebagai guru besar di SK Benting Lintang. Kemudian ditukarkan ke SK Pasir Akar, SK Alor Lintah pada 1 November 2003, beliau telah ditempatkan di Sekolah Kebangsaan Kampong Raja sehingga sekarang.

Sepanjang perkhidmatan beliau sebagai guru besar, beliau telah menerima APC dengan pergerekan gaji melintang pada tahun 2003, Anugerah Guru Cemerlang Daerah Besut 2003, Anugerah Cemerlang (APC) 2005 dan Anugereah Tawaran Baru Pengetua dan Guru Besar di bawah NKRA Pendidikan pada 28 Februari 2011.

Antara visi beliau adalah untuk menjadikan SK Kampong Raja antara sekolah terbaik di peringkat negeri dan negara.

0 komen:

Waktu Solat

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More